Zakład Elektroniki Przemysłowej

Ładowarka zajezdniowa typu ENI-LZ400

ladowarka-eni-lz400__
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

ZASTOSOWANIE

Ładowarka stacjonarna, zajezdniowa ENI-LZ400 jest przeznaczona do ładowania baterii autobusów elektrycznych. Ładowarka zasilana jest bezpośrednio z przemysłowej sieci 3 x 400 VAC.

FUNKCJE

 

DANE TECHNICZNE

 TYP  ENI-LZ400/60  ENI-LZ400/80
 Znamionowe napięcie zasilania 3 x 400 VAC 50Hz
 Zakres zmienności napięcia zasilania +/- 5%
 Wtyk przyłącza ładowania CCS Typ 2, Combined Charging System, IEC 62196-3
 Zakres napięcie ładowania 250 VDC ÷ 750 VDC
 Ilość przyłączy ładowania 2
 Znamionowa moc wyjściowa  2 x 30 kW (praca równoległa – obciążenie dwóch wyjść jednocześnie)
 1 x 60 kW (praca przy obciążeniu jednego wyjścia)
 2 x 40 kW (praca równoległa – obciążenie dwóch wyjść jednocześnie)
 1 x 80 kW (praca przy obciążeniu jednego wyjścia)
 Znamionowy prąd ładowania  2 x 40 ADC (praca równoległa – obciążenie dwóch wyjść równocześnie)
 1 x 80 ADC (praca przy obciążeniu jednego wyjścia)
 2 x 60 ADC (praca równoległa – obciążenie dwóch wyjść równocześnie)
 1 x 120 ADC (praca przy obciążeniu jednego wyjścia)
 Zakres zadanego prądu ładowania  0 ÷ 40 ADC / 0 ÷ 80 ADC  0 ÷ 60 ADC / 0 ÷ 120 ADC
 Sprawność >95%
 Komunikacja z pojazdem ISO 15118
 Chłodzenie Powietrzne wymuszone (zabudowane wentylatory)
 Stopień ochrony obudowy IP54
 Wymiary (szer. x gł. x wys.) 800 x 735 x 1800

 

BUDOWA

Ładowarka posiada szczelną obudowę wykonaną z blachy stalowej. Przestrzeń wewnątrz ładowarki podzielona jest na dwie strefy – strefę energoelektroniki oraz strefę zabezpieczeń AC/DC. Strefa zabezpieczeń AC/DC umiejscowiona jest w dolnej części ładowarki. Dostęp do niej odbywa się poprzez drzwi przednie z klamką z wkładką na kluczyk patentowy. Strefa energoelektroniki znajduje się w tylnej części szafy i dostępna jest dla obsługi ładowarki. Dzięki temu możliwe jest łatwe podłączenie przewodu zasilania trójfazowego oraz inspekcja stanu zabezpieczeń urządzenia. Na przedniej ścianie ładowarki umieszczone są diody sygnalizacyjne LED (status ładowarki), przycisk funkcyjny, , grzybek wyłączenia awaryjnego. Ze względu na umiejscowienie ładowarki nie jest konieczne uwierzytelnianie użytkownika. Ładowarka przeznaczona jest do montażu na przystosowanym fundamencie betonowym. Do montażu do podestu przeznaczone są otwory w podstawie urządzenia.  Ładowarka została wyposażona w dwa przewody 3,5 m zakończone wtykiem COMBO2. Na bocznych ścianach umiejscowiono gniazda umożliwiające odłożenie wtyków.

OPIS DZIAŁANIA

Ładowarka przetwarza napięcie przemienne 3 x 400 VAC na wyjściowe napięcie regulowane w zakresie 250 VDC ÷ 750 VDC. Ładowarka gotowa jest do pracy po podłączeniu zasilania trójfazowego oraz załączeniu odłącznika umieszczonego wewnątrz szafy. Rozpoczęcie pracy ładowarki odbywa się automatycznie po podłączeniu do autobusu. Diody LED sygnalizują obecny stan urządzenia – gotowość, praca, awaria. Przyciskiem wybierany jest tryb pracy. Praca urządzenia może odbywać się w dwóch trybach. Pierwszy tryb umożliwia ładowanie dwóch pojazdów równocześnie (maksymalna moc ładowania baterii każdego z pojazdów ograniczona jest do 30/40 kW). W drugim trybie możliwe jest ładowanie jednego pojazdu z mocą 60/80 kW.

SCHEMAT BLOKOWY

schemat blokowy ładowarki ENI-LSE400

Moc kW
80 , 60
Napięcie wejściowe
3 x 400 VAC 50 Hz
Napięcie wyjściowe
250 VDC ÷ 750 VDC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej