Falownik ENI-FT/ZF/AVE

rysunek-techniczny-falownika-eni-ft-zf-ave
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

ZASTOSOWANIE

Falownik ENI-FT/ZF/AVE służy do zasilania napięciem przemiennym o regulowanej częstotliwości niezależnych asynchronicznych silników trakcyjnych. W jednej skrzyni zamontowane są dwa niezależne falowniki. Każdy falownik posiada własny sterownik mikroprocesorowy, pracujący pod nadzorem sterownika napędu autobusu PLC w rozdzielni, z którym komunikuje się poprzez magistralę CAN.

DANE TECHNICZNE

 Znamionowe napięcie zasilania  600 VDC
 Zakres zmienności napięcia zasilania  420 ÷ 750 VDC
 Znamionowe napięcie wyjściowe  3 x 380 V, 65 Hz
 Częstotliwość wyjściowa  0 ÷ 200 Hz
 Znamionowa moc wyjściowa  2 x 60 kW
 Maksymalna moc wyjściowa  2 x 100 kW
 Komunikacja ze sterownikiem napędu  magistrala CAN
 Zabezpieczenia  przed przeciążeniem wyjścia
 termiczne
 Stopień ochrony obudowy  IP54
 Chłodzenie  wodne
 Gabaryty (szer. x gł. x wys.)  690 x 660 x 225 mm
 Masa  ok. 45 kg
 Temperatura pracy  -30°C ÷ 40°C
 Poziom hałasu  nie emituje dźwięków w paśmie akustycznym

BUDOWA

Falownik jest zabudowany w szczelnej obudowie aluminiowej, która jest pokryta powłoką malarską podnoszącą jej odporność na czynniki środowiskowe i warunki eksploatacji. Sposób mocowania jest dostosowany do potrzeb Klienta i miejsca zabudowy na autobusie. Wewnątrz skrzyni są dwa radiatory, na których umieszczone zostały elementy obwodów mocy. W skrzyni zostały zabudowane płytki elektroniczne do sterowania i diagnostyki wykonane w technice mikroprocesorowej. Złącza wyjściowe, wejściowe i komunikacji umieszczono na bocznych ścianach.

OPIS DZIAŁANIA

Falownik zamienia napięcie baterii trakcyjnych prądu stałego na napięcie przemienne o regulowanej amplitudzie i częstotliwości. Pozwala na zmianę kierunku wirowania silnika trakcyjnego. Umożliwia również zwrot energii kinetycznej hamującego pojazdu do baterii trakcyjnych. Układ sterujący realizuje wiele algorytmów co pozwoliło na osiągnięcie bardzo dobrych właściwości trakcyjnych w stanach dynamicznych oraz optymalne wykorzystanie falownika.

Falownik napędu zapewnia:

  • realizację rozruchu i hamowania odzyskowego,
  • monitorowanie stanu pracy napędu.

Diagnostyka pracy i uszkodzeń.
Falownik na bieżąco przesyła poprzez magistralę CAN informację o stanie pracy oraz wartości prądów i napięć. Informacje te pozwalają na tworzenie ewentualnych raportów zakłóceń pracy urządzenia.

 

 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej