
Ładowarka ENI-PB/400/60/U zasilana jest napięciem przemiennym 3 x 400 V. Przeznaczona jest do ładowania baterii trakcyjnych AC autobusu elektrycznego regulowanym napięciem w zakresie 390 V ÷ 750 V.
Znamionowe napięcie zasilania | 3 x 400 VAC |
Regulowane napięcie wyjściowe | 390 VDC ÷ 750 VDC |
Znamionowy prąd wyjściowy przy napięciu 750 VDC | 53 A |
Zabezpieczenia | termiczne |
Stopień ochrony obudowy | IP20 |
Chłodzenie | cieczowe |
Gabaryty (szer. x gł. x wys.) | 310 x 552 x 600 mm |
Masa | ok. 75 kg |
Temperatura pracy | -30˚C ÷ 40˚C |
Ładowarka umieszczona jest w aluminiowej obudowie, pokrytej powłoką malarską podnoszącą odporność na czynniki środowiskowe i warunki eksploatacji. Sposób mocowania jest dostosowany do wymagań Klienta i miejsca zabudowy wewnątrz autobusu. Elementy obwodu mocy zostały umieszczone na radiatorze cieczowym. Płytki elektroniczne do sterowania zostały wykonane w technice mikroprocesorowej i znajdują się w górnej części ładowarki. Złącza wejściowe, wyjściowe i komunikacji umieszczono na jednej bocznej ścianie.
Ładowarka przetwarza napięcie przemienne 3 x 400 V na napięcie regulowane wyjściowe w zakresie 390 V ÷ 750 V . Wejściowe napięcie sieciowe jest przetwarzane przez blok wykonawczy zbudowany w oparciu o moduły - tranzystory IGBT. Na wejściu ładowarki zastosowano aktywny układ PFC (Power Factor Correction) dzięki czemu ładowarka nie oddziałuje na sieć zasilającą. Sterownik mikroprocesorowy ładowarki zapewnia utrzymywanie potrzebnej wartości napięcia wyjściowego poprzez zmianę wysterowania modułu tranzystorowego DC i nie dopuszcza do przekroczenia maksymalnego prądu obciążenia. Sterowanie pracą ładowarki odbywa się za pomocą komunikatów wysyłanych po sieci CAN.