Metro i kolej, jak wszystkie pojazdy szynowe, są zasilane z sieci trakcyjnej. Żeby prąd o odpowiednich parametrach mógł dotrzeć do wszystkich instalacji, niezbędny jest montaż w pojazdach przetwornic. Przetwornice do kolei i metra to urządzenia, które dostosowują parametry prądu do wartości wymaganych przez odbiorniki, ale również gwarantujących bezpieczeństwo całego układu, który chronią przed przepięciami czy zwarciami. Przetwornice do pojazdów szynowych produkowane przez firmę Enika to nie tylko najwyższa jakość wykonania i użytych materiałów, ale również elastyczność. Przetwornice dostępne są bowiem w różnych konfiguracjach – metalowych szaf lub urządzeń do zabudowy. Przeznaczone są zarówno do modernizowanych wagonów starszych typów, jak i najnowocześniejszych konstrukcji i projektów. W ofercie są również przetwornice przeznaczone do zabudowy w budynkach rozdzielni.
Przetwornica ENI-PTC/750/52 jest przeznaczona do zasilania obwodów pomocniczych napięciem stałym 110 V oraz napięciem przemiennym, sinusoidalnym 3 x 400 V/50Hz w modernizowanych wagonach pasażerskich metra.
Przetwornica ENI-PSZ3000-26/AC-DC jest przetwornicą stacjonarną, przeznaczoną do zasilania odbiorników z sieci 3 kV prądu stałego.
Przetwornica ENI-24/230/2,5 zasilana jest stałym napięciem 24 V z akumulatorów pojazdu, bądź przetwornicy generującej takie napięcie i przeznaczone jest do zasilania urządzeń o znamionowym napięciu 230 VAC.
Ładowarka ENI-LA400/24/6 służy do zasilania urządzeń pokładowych o napięciu znamionowym 24V, oraz ładowania baterii akumulatorów pokładowych.
Przetwornica ENI-PW3000/24 przeznaczona jest do zasilania obwodów pomocniczych wagonów osobowych napięciem stałym 24 V.
Przetwornica ENI-PZT400/24/9 jest urządzeniem przeznaczonym do zasilania obwodów napięcia 24 VDC oraz do ładowania baterii akumulatorów w elektrycznym zespole trakcyjnym.
Przetwornica ENI-PZT400/24/6 jest urządzeniem przeznaczonym do zasilania obwodów napięcia 24 VDC w elektrycznym zespole trakcyjnym.
Przetwornica ENI-PM110/400 jest urządzeniem przeznaczonym do zasilania układu wentylacji przedziału pasażerskiego pojazdów metra.
Przetwornica ENI-PLK2400/33/AC-DC przeznaczona jest do zasilania instalacji elektrycznej napięciami przemiennymi 3 x 400 V, 50 Hz i 220 V, 50 Hz oraz napięciem stałym 56 VDC w modernizowanej lokomotywie elektrycznej EL.2.100.
Przetwornica ENI-PS3000-6,4-AC/DC jest przetwornicą statyczną stacjonarną, przeznaczoną do zasilania odbiorników nietrakcyjnych z sieci 3 kV prądu stałego.
Przetwornica ENI-PS3000/16/AC-DC jest przetwornicą statyczną stacjonarną, przeznaczoną do zasilania odbiorników nietrakcyjnych z sieci 3 kV prądu stałego.
Przetwornica ENI-PWW3000/24RT przeznaczona jest do zasilania obwodów pomocniczych w wagonach osobowych napięciem stałym 24 V oraz napięciem przemiennym sinusoidalnym 230 V, 50 Hz.
Przetwornica ENI-PL3000/130/S2 jest przetwornicą pomocniczą lokomotywy, przeznaczoną do zasilania obwodów elektrycznych napięciem przemiennym sinusoidalnym 3 x 400 V, 50 Hz oraz napięciem stałym 24 V w modernizowanych lokomotywach EP-07. Urządzenie jest zasilane napięciem WN zgodnym z kartą UIC-600.