
Przetwornica ENI-PWW3000/24RT przeznaczona jest do zasilania obwodów pomocniczych w wagonach osobowych napięciem stałym 24 V oraz napięciem przemiennym sinusoidalnym 230 V, 50 Hz. Urządzenie jest zasilane napięciami WN zgodnymi z kartą UIC – 550, przystosowane jest do zabudowy pod podłogą wagonu.
Parametry zasilania przetwornicy | |
Napięcia zasilania |
1000 VAC – 16 ⅔ Hz (800 ÷ 1200 VAC) 1000 VAC - 50 Hz (800 ÷ 1200 VAC) 1500 VAC - 50 Hz (1050 ÷ 1740 VAC) 1500 VDC (900 ÷ 1950 VDC) 3000 VDC (2000 ÷ 4000 VDC) |
Napięcie zasilania sterowania | 24 VDC |
Wyjście 24 VDC | |
Znamionowe napięcie wyjściowe | 28 VDC |
Znamionowa moc wyjściowa | 8 kW |
Maksymalny prąd ładowania baterii | 95 A |
Zabezpieczenia elektroniczne | przeciążeniowe i zwarciowe |
Wyjście 230 VAC | |
Znamionowe napięcie wyjściowe | 230 VAC RMS |
Znamionowa moc wyjściowa | 5 kVA przy cosρ≥0,8 |
Częstotliwość wyjściowa | 50 Hz |
Charakter napięcia | sinusoidalny |
Zabezpieczenie elektroniczne | przeciążeniowe i zwarciowe |
Przy braku napięcia WN na wyjściu przetwornicy, napięcie 230 VAC wytwarzane jest z pokładowej baterii akumulatorów | |
Parametry ogólne | |
Moc maksymalna | 13 kW |
Zakres temperatury | -25°C ÷ +40°C |
Chłodzenie | naturalne (konwekcyjne) powietrzem z otoczenia |
Stopień ochrony | IP54 |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 1500 x x676 x 600 mm |
Masa | 310 kg (± 10 kg) |
Przetwornica zabudowana jest w szczelnej, aluminiowej, wytrzymałej mechanicznie obudowie, w której umieszczone zostało całe wyposażenie elektryczno - elektroniczne. Skrzynia została zabezpieczona farbą podnoszącą jej odporność na warunki eksploatacji. Dostęp do wnętrza urządzenia umożliwia uchylna pokrywa stanowiąca jednocześnie wysokowydajny radiator aluminiowy. Zapewnia on chłodzenie naturalne urządzenia strumieniem powietrza pobieranym z otoczenia przetwornicy. Przyłącza elektryczne umieszczone zostały w wydzielonych przestrzeniach na krótszych bokach obudowy, co zapewnia wygodny dostęp dla obsługi i zabezpiecza przed przedostawaniem się zanieczyszczeń i wilgoci do wnętrza przetwornicy. Wszystkie materiały użyte do budowy urządzenia spełniają stosowne wymagania dotyczące niepalności, bezpieczeństwa użytkowania i ekologiczności. Zastosowane zaawansowane rozwiązania techniczne (podwyższona częstotliwość pracy toru przetwarzania mocy, transformatory na rdzeniach nanokrystalicznych, bezstykowe specjalizowane hallotronowe czujniki prądu i napięcia, transmisja światłowodowa w obwodach sterowania) zapewniają ekologiczność pracy urządzenia (bardzo niski poziom hałasu praktycznie niesłyszalny dla pasażerów i obsługi), wysoką odporność urządzenia na zwarcia i przeciążenia występujące w czasie pracy urządzenia w wagonie oraz dużą trwałość, pewność i niezawodność pracy. Poziom emitowanych zaburzeń przewodzonych ograniczony został przez zastosowanie na wyjściach przetwornicy stosownych filtrów, przez co spełnione są wymagania kompatybilności elektromagnetycznej.
Połączenia elektryczne przetwornicy z instalacją wagonu zapewniają:
Przetwornica przetwarza napięcia zasilania trakcji kolejowej zgodne z kartą UIC-550 na stabilizowane napięcia wyjściowe: stałoprądowe 24 VDC oraz zmiennoprądowe 230 VAC. Separację galwaniczną między wejściem, a wyjściem przetwornicy, zapewnia transformator mocy w obwodzie falownika U1. Stabilizację napięć wyjściowych, kontrolę prądu ładowania akumulatorów oraz odporność na przeciążenia i zwarcia zapewnia blok sterowania przetwornicy BS. Blok ten stabilizuje napięcia wyjściowe AC i DC, niezależnie od zmian i wartości napięć na wejściu przetwornicy i wartości obciążeń wnoszonych przez zasilane obwody wagonu. Układ diagnostyczny kontroluje sprawność i gotowość do pracy całego urządzenia, w przypadku niesprawności któregoś z podzespołów, wstrzymywana jest praca urządzenia i następuje sygnalizacja awarii.