Falownik ENI-FT600/4x50/EL

Falownik ENI-FT600/4x50/EL
Falownik ENI-FT600/4x50/EL
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

Zastosowanie

Falownik ENI-FT600/4x50/EL służy do zasilania 4 asynchronicznych silników trakcyjnych napięciem przemiennym o regulowanej częstotliwości, zapewnia również funkcjonalność jazdy bez zasilania WN. W jednej skrzyni zamontowane są wszystkie niezbędne elementy realizujące powyższe funkcje. Każdy falownik posiada własny sterownik mikroprocesorowy, pracujący pod nadzorem sterownika tramwaju z którym komunikuje się poprzez magistralę CAN i sygnały stykowe.

DANE TECHNICZNE

 Znamionowe napięcie zasilania  600 VDC
 Zmienność napięcia zasilania  400 ÷ 800 VDC
 Dopuszczalne maksymalne chwilowe napięcie zasilania  1000 VDC
 Napięcie zasilania obwodów sterowania i układu chłodzenia  24 VDC (+25% / -30%)
Wbudowany falownik trakcyjny – 4 szt. (podłączone do wspólnego filtra wejściowego)
 Znamionowy prąd wyjściowy każdej z faz falowników  ~125 A rms
 Maksymalny prąd wyjściowy każdej z faz falowników  250 A rms
Wbudowany układ antypoślizgowy
Wbudowany przekształtnik zjazdu awaryjnego na baterii akumulatorów
Wbudowany układ zjazdu z uszkodzonym głównym układem sterowania (bez PLC)
 Chłodzenie  powietrzne, wymuszone
 Stopień ochrony  IP 65 – strefa energoelektroniki
 IP 21 – strefa wentylatorów
 Znamionowa temperatura pracy (otoczenia)  -25 ÷ 40°C
 Masa  310 kg
 Gabaryty (bez przyłączy)  1563 x 800 x 490 mm

Budowa

Falownik posiada szczelną obudowę wykonaną z blachy malowanej proszkowo na kolor zgodny z życzeniem zamawiającego, falownik przystosowany jest do montażu na dachu tramwaju. Na krótszych bokach obudowy umieszczono otwory wentylujące falownik. Na jednej z dłuższych ścian falownika zaprojektowano złącza zasilania WN, zasilania AC silników trakcyjnych i wtyki sterowania NN.
We wnętrzu kontenera zamontowane są:

  • cztery falowniki trakcyjne przeznaczone do sterowania pracą czterech silników asynchronicznych o mocy znamionowej 50 kW,
  • klucze rezystorów hamowania, współpracujące z 2 rezystorami,
  • przekształtnik jazdy awaryjnej bez napięcia WN (z wykorzystaniem energii baterii 24 VDC).

Wszystkie urządzenia posiadają wspólny filtr wejściowy LC wraz z układem wstępnego ładowania. W skrzyni umieszczono ponadto tzw. klucz wejściowy umożliwiający odłączenie filtru wejściowego falownika od sieci trakcyjnej w szczególnych przypadkach

Działanie

Falowniki zamieniają napięcie sieci trakcyjnej prądu stałego na napięcie przemienne o regulowanej amplitudzie i częstotliwości. Pozwalają na zmianę kierunku wirowania silnika trakcyjnego (jazda przód/tył). Układ sterujący realizuje algorytm sterowania wektorowego polegający na jednoczesnym pośrednim sterowaniu momentem i strumieniem wirnika silnika trakcyjnego. Wykorzystanie tego algorytmu regulacji pozwoliło na osiągnięcie bardzo dobrych właściwości trakcyjnych w stanach dynamicznych oraz optymalne wykorzystanie falownika.

Falowniki napędu zapewniają:

  • Realizację wszystkich funkcji ruchowych pojazdu: rozruch, hamowanie (odzyskowe jako priorytetowe i rezystancyjne), wybieg, zahamowanie na postoju,
  • Uzyskanie parametrów dynamicznych rozruchu i hamowania elektrodynamicznego zgodnych z wymogami Rozporządzenia nr 344 Ministra Infrastruktury z dnia 2 marca 2011r. w sprawie warunków technicznych tramwajów i trolejbusów oraz ich niezbędnego wyposażenia,
  • Hamowanie elektrodynamiczne prowadzone aż do całkowitego zatrzymania pojazdu,
  • Możliwość bieżącego monitorowania stanu pracy napędu i parametrów rozruchowych pojazdu przy pomocy panelu operatorskiego podłączonego do sieci CAN.

Falowniki przetwarzają energię kinetyczną hamującego pojazdu na energię elektryczną. Powstała energia jest wykorzystywana zgodnie z poniżej ukazanymi priorytetami:

  • zwrot energii do sieci trakcyjnej (jeśli występuje taka możliwość),
  • po przekroczeniu ustalonego progu napięcia rekuperacji wytracanie jej w dachowym rezystorze hamowania.

SCHEMAT BLOKOWY

schemat blokowy falownika ENI-FT600/4x50/EL

Moc kW
200
Napięcie wejściowe
600 VDC
Napięcie wyjściowe
3 x 400 VAC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej