Zakład Elektroniki Przemysłowej

Przetwornica ENI-PT600/24/WP

rysunek-techniczny-przetwornicy-eni-pt600-24-wp
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

ZASTOSOWANIE

Przetwornica statyczna ENI-PT600/24/WP z zespołem wentylacyjnym jest przeznaczona do zasilania obwodów pomocniczych wagonów tramwajowych rodziny 105N oraz do chłodzenia falowników i silników trakcyjnych. Przetwornica przystosowana jest do współpracy równoległej na jedną szynę 24 VDC i jedną baterię akumulatorów.

DANE TECHNICZNE

 Znamionowe napięcie zasilania  600 VDC
 Zakres zmienności napięcia zasilania:   400  ÷ 900 VDC
Wyjście napięcia stałego
 Napięcie znamionowe  27,9 VDC ± 1 V
 Prąd wyjściowy znamionowy  175 A
 Maksymalny prąd wyjściowy  180 A (źródło prądowe przez czas 30 s)
 Prąd ładowania baterii ograniczany do  75 A ± 2 A
 Zabezpieczenia  przed przeciążeniem
 przed zwarciem zacisków wyjściowych
Wyjście napięcia przemiennego 1
 Napięcie znamionowe  3 x 23 0V (35-55 Hz)
 Znamionowa moc wyjściowa  1,5 kW
 Zabezpieczenia  kontrola pracy wentylatorów
 przed zwarciem i przeciążeniem
Wyjście napięcia przemiennego 2
 Napięcie znamionowe  230 V, 50 Hz
 Znamionowa moc wyjściowa  200 W
Pozostałe dane
 Minimalne napięcie startu z baterii akumulatorów  16,5 VDC
 Temperatura otoczenia  -30°C ÷ +40°C
 Stopień ochrony obudowy  IP54
 Wydajność wentylatorów  5000 m3/h przy sprężu 450 Pa
 Poziom hałasu  max 65 dB (z wentylatorami)
 Masa  120 kg ± 5 kg

BUDOWA

Przetwornica zabudowana jest w szczelnej, wytrzymałej mechanicznie obudowie z blachy stalowej, w której umieszczone zostało całe niezbędne wyposażenie. Do bocznych ścian obudowy zamocowane są dwa wentylatory zapewniające strumień powietrza chłodzącego obwody pojazdu. Zabezpieczenie urządzenia przed korozją i wpływem i warunków eksploatacyjnych stanowi pokrycie antykorozyjne i powłoka malarska (malowanie proszkowe) obudowy. Przednią ścianę obudowy stanowi odejmowalna pokrywa umożliwiająca wygodny dostęp serwisowy do wnętrza przetwornicy. Na bocznych ścianach obudowy są umieszczone wydajne radiatory aluminiowe chłodzone przez strumienie powietrza zasysane przez wentylatory z otoczenia; zapewnia to efektywne odprowadzanie ciepła z elementów półprzewodnikowych mocy. Połączenia z instalacją WN tramwaju odbywają się poprzez złącze X1 z zaciskami śrubowymi M5 (znajdujące się w puszce zaciskowej umieszczonej na lewej ściance obudowy przetwornicy). Połączenia z instalacją NN / DC tramwaju odbywają się poprzez złącze X2 typu HARTING B24 (umieszczone w dolnej części prawej ścianki przetwornicy).

OPIS DZIAŁANIA

Przetwornica ENI-PT600/24/WP przetwarza napięcie zasilające WN trakcji tramwajowej na: stabilizowane stałoprądowe napięcie 24 VDC zasilające obwody pomocnicze i ładujące / utrzymujące baterię akumulatorów w stanie pełnego naładowania oraz stabilizowane napięcie trójfazowe przemienne zasilające zintegrowane wentylatory oraz wentylator zewnętrzny. Wszystkie obwody elektryczne przetwornicy są izolowane galwanicznie od obudowy. Izolacja pomiędzy uzwojeniami transformatora zapewnia separację galwaniczną pomiędzy wejściowymi obwodami WN i wyjściowymi DC i AC urządzenia oraz separuje obwody AC i DC między sobą. Wbudowane czujniki w obwodach mocy i układ sterowania urządzenia zapewniają ochronę urządzenie przed skutkami zwarć i przeciążeń mogących wystąpić w obwodach DC i AC w instalacji wagonu. Czujnik zewnętrzny prądu akumulatora zapewnia ograniczenie maksymalnego prądu ładowania baterii przy współpracy równoległej przetwornic. Układ diagnostyczny kontroluje poprawność pracy całego urządzenia i sygnalizuje stan pracy urządzenia poprzez informacje przesyłane po magistrali CAN.

SCHEMAT BLOKOWY

schemat blokowy przetwornicy ENI-PT600/24/WP

Moc kW
6.5
Napięcie wejściowe
600 VDC
Napięcie wyjściowe
24 VDC , 230 VAC , 3 x 230 VAC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej