
Nagrzewnica ENI-NN600/3-1/G2 jest przeznaczona do ogrzewania wnętrza tramwaju lub trolejbusu strumieniem podgrzanego powietrza. Urządzenie ma konstrukcję ze stali nierdzewnej dostosowaną do zabudowy pod siedzeniami pasażera.
Znamionowe napięcie grzewcze | 600 VDC |
Zmienność napięcia grzewczego | 400 ÷ 900 VDC |
Znamionowa moc grzewcza (przy 660 VDC) | 3 kW (możliwość stopniowania mocy 1 kW, 2 kW, 3 kW) |
Znamionowe napięcie sterowania | 24 VDC |
Zmienność napięcia sterowania | 16,8 ÷ 28 VDC |
Wydajność wentylatorów | max 360 m3/h |
Poziom hałasu | max 58 dB |
Dwustopniowe zabezpieczenie przed przegrzaniem | |
Zdolność łączeniowa czujników temperatury | 5 A, 110 VDC |
Maksymalna temperatura powietrza na wylocie | 90°C |
Separacja galwaniczna między obwodem grzewczym a obudową (izolacja dwustopniowa) | |
Napięcie probiercze izolacji | Pierwszy stopień: 4 kV / 50 Hz / 1 min Drugi stopień: 2,5k V / 50 Hz / 1 min |
Stopień ochrony obudowy | IP20 |
Masa | Około 8,5 kg |
Nagrzewnica posiada prostopadłościenną obudową wykonaną z blachy nierdzewnej. Wewnątrz umieszczono zespół rurkowych elementów grzewczych, dwa wentylatory wymuszające strumień powietrza, czujniki zabezpieczenia termicznego i listwę przyłączeniową podzieloną na przyłącza obwodu grzewczego i obwodu sterowania. Wloty wentylatorów zabezpieczone są kratkami przed dostaniem się ciał obcych, natomiast na wylocie umieszczono płaskie kierownice formujące strumień gorącego powietrza. Na ścianie wlotowej znajdują się dwie dławnice PG21 służące do wprowadzenia przewodów zasilających i sterowania nagrzewnicą. Połączenia elektryczne wykonuje się za pomocą złączek sprężynowych. Do mocowania nagrzewnicy w pozycji poziomej pod siedzeniem pasażera służą dwa uchwyty wsuwane w prowadnicę.
Źródłem ciepła w nagrzewnicy są rurowe elementy grzewcze podzielone na dwie sekcje - jedna o mocy 1 kW i druga o mocy 2 kW, dzięki czemu można stopniować moc nagrzewnicy. Strumień powietrza omywający grzałki wytwarzają dwa wentylatory osiowe. Czujniki zabezpieczenia termicznego podczas normalnej pracy nagrzewnicy mają zwarte styki i zezwalają na załączenie stycznika (lub styczników) podającego napięcie do obwodu grzewczego. Nadmierny wzrost temperatury wewnątrz nagrzewnicy, na skutek zasłonięcia wlotu/wylotu lub zatrzymania wentylatora/-ów powoduje rozwarcie styków jednego z dwóch czujników temperatury. Rozwarcie czujnika powinno spowodować otwarcia stycznika ogrzewania i odłączenie napięcia od obwodu grzewczego.