Falownik ENI-FL40/DBC

Falownik ENI-FL40/DBC
Falownik ENI-FL40/DBC
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

Zastosowanie

Falownik ENI-FL40/DBC jest przeznaczony do zasilania silnika sprężarki/wentylatora urządzeń w obwodach pomocniczych lokomotyw spalinowo-elektrycznych manewrowych i pokrewnych. Falownik jest zasilany wyprostowanym przez prostownik pomocniczy napięciem z prądnicy pomocniczej pojazdu.

DANE TECHNICZNE

 Napięcie zasilania  580 VDC ± 20%
 Napięcie zasilania sterowania  24 VDC ± 30%
 Znamionowe napięcie wyjściowe  3 x 400 VAC / 50 Hz
 Pulsacja napięcia wyjściowego  ≤ 2%
 Znamionowa moc wyjściowa  40 kVA
 Maksymalny prąd obciążenia  58 ARMS
Elektroniczne zabezpieczenie przed skutkami zwarcia i przeciążenia wyjścia
Sterowanie za pomocą magistrali CAN / CAN Open
 Zakres temperatur pracy otoczenia  -30°C ÷ +40°C
 Chłodzenie  wymuszone
 Stopień ochrony  IP 54
 Wymiary gabarytowe (dł. x szer. x wys.)  490 x 459 x 402 mm

Budowa

Obwody elektryczne prostownika są zabudowane w szczelnej i wytrzymałej malowanej obudowie aluminiowej.
W obudowie zabudowane są:

  • na tylnej ściance zamocowano wysokowydajny radiator zawierający zamocowane 3 sztuki dwutranzystorowych modułów mocy IGBT skonfigurowanych jako trójfazowy falownik AC w układzie 6T; radiator zapewnia skuteczne chłodzenie powietrzem z otoczenia elementów przetwarzania mocy,
  • na lewej bocznej ściance zamocowano szynę nośną TS35 z zawierającą elementy połączeniowe do połączenia z instalacją pojazdu,
  • na tylnej ściance zamocowano dławnice uszczelniające przewody połączeniowe z instalacją pojazdu.

Dostęp serwisowy do wnętrza falownika zapewnia przednia zdejmowana pokrywa. W narożach obudowy znajdują się 4 otwory ф11 służących do mocowania urządzenia do konstrukcji pojazdu w miejscu zabudowy.

Działanie

Napięcie wejściowe jest podawane z wyjścia prostownika pomocniczego lokomotywy na zaciski wejściowe mocy; wartość pobieranego prądu jest mierzona/kontrolowana czujnikiem prądowym. Kondensatory wejściowe uniezależniają napięcie w dalszych obwodach mocy od zakłóceń i chwilowych wahań. Część przetwarzająca napięcie DC na trójfazowe AC wykonana jest jako mostek trójfazowy TD wykonany na wysokoprądowych modułach dwu-tranzystorowych IGBT mocy, zabudowanych na wysokowydajnym radiatorze. Wyjściowe czujniki prądów przewodowych zabezpieczają obwody falownika AC przed przetężeniami/zwarciami w obwodach sprężarki/wentylatorów w instalacji pojazdu Tor mocy zabudowany na radiatorze jest chłodzony strumieniem powietrzem z otoczenia wspomaganym przez dwa wentylatory zamocowane w jego dolnej części. Zabezpieczenie przed awaryjnym przekroczeniem temperatury radiatora stanowi czujnik temperatury, stan którego jest kontrolowany przez układ sterowania. Sterowanie i kontrola pracy falownika odbywa się za pomocą magistrali CAN/CAN Open.

SCHEMAT BLOKOWY

schemat blokowy falownika ENI-FL40/DBC

Moc kW
40
Napięcie wejściowe
580 VDC
Napięcie wyjściowe
3 x 400 VAC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej