Prostownik główny ENI-PP2000/DBC

rysunek-techniczny-prostownika-glownego-eni-pp2000-dbc
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

Zastosowanie

Prostownik ENI-PP2000/DBC jest zasilany przez prądnicę główną i przeznaczony do zasilania elektrycznych trakcyjnych obwodów mocy napędów lokomotyw manewrowych i pokrewnych.

DANE TECHNICZNE

 Napięcie zasilania  3 x 690 VAC ± 10%
 Częstotliwość napięcia zasilania  50 Hz ± 10%
 Napięcie zasilania sterowania  24 VDC ± 30%
 Pobór mocy przez obwody sterowania  < 60 W
 Znamionowy prąd wyjściowy  2000 ADC
Wbudowane czujniki temperatury radiatorów prostownika
 Gabaryty bez przepustów przyłączeniowych (dł. x szer. x wys.)  750 x 580 x 325 mm
 Chłodzenie  wymuszone
 Zakres temperatur otoczenia  -30°C ÷ +40°C

Budowa

Obwody elektryczne prostownika są zabudowane na płycie podstawy wykonanej z materiału izolacyjnego zapewniającego odporność na czynniki środowiskowe i warunki eksploatacji.
Na płycie podstawy zamocowane są:

  • 6 x diodowy moduł mocy skonfigurowany szynoprzewodami jako trójfazowy prostownik w układzie 6D,
  • szyna nośna TS35 z zamocowanymi elementami toru sterowania (złączki wejściowo-wyjściowe, przekaźnik wentylatorów, bezpieczniki wentylatorów) do podłączenia sygnałów sterujących i napięcia zasilania 24 VDC,
  • obudowa osłaniająca moduły diodowe mocy z zamocowanymi wentylatorami chłodzącymi obwody mocy i pokrywą górną.

W narożach płyty izolacyjnej znajdują się 4 otwory ф12 służących do mocowania urządzenia do konstrukcji pojazdu w miejscu zabudowy.

Działanie

Część przetwarzająca napięcie AC na DC jest zbudowana w konfiguracji mostka trójfazowego 6D i wykonana na wysokoprądowych diodach mocy VD1 do VD6 zabudowanych w wysokowydajnych modułach radiatorowych. Diody prostownicze są chronione przez obwody RC (R11-C11 do R61-C61) przed przepięciami komutacyjnymi. Tor mocy jest chłodzony wymuszonym strumieniem powietrza dostarczanym przez trzy wysokowydajne wentylatory EV1 - EV3 zasilane napięciem  24 VDC dostarczanym z instalacji pojazdu. Załączeniem wentylatorów do stanu pracy sterują czujniki bimetaliczne temperatury zamontowane na radiatorach diod. Każdy wentylator jest zabezpieczony indywidualnie bezpiecznikiem. Zabezpieczenie przed awaryjnym przekroczeniem temperatury radiatorów stanowią czujniki bimetaliczne. Po osiągnięciu przez jeden z radiatorów awaryjnej temperatury zadziałania czujników tj. 90°C następuje rozwarcie styków sygnału podawanego do obwodów pojazdu i odłączenie wejściowego trójfazowego napięcia zasilającego prostownik.

SCHEMAT BLOKOWY

schemat blokowy prostownika głównego ENI-PP2000/DBC

Moc kW
1860
Napięcie wejściowe
3 x 690 VAC
Napięcie wyjściowe
930 VDC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej