Prostownik pomocniczy ENI-PP100/DBC

Prostownik pomocniczy ENI-PP100/DBC
Prostownik pomocniczy ENI-PP100/DBC
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

Zastosowanie

Prostownik ENI-PP100/DBC jest zasilany przez prądnicę pomocniczą i jest przeznaczony do zasilania obwodów pomocniczych lokomotyw spalinowo-elektrycznych manewrowych i pokrewnych.

DANE TECHNICZNE

 Napięcie zasilania  3 x 400 VAC ± 10%
 Częstotliwość napięcia zasilania  50 Hz ± 10%
 Napięcie zasilania sterowania  24 VDC ± 30%
 Znamionowy prąd wyjściowy  100 ADC
Wbudowane czujniki temperatury radiatorów prostownika
 Gabaryty bez przepustów przyłączeniowych: (dł. x szer. x wys.)  490 x 451 x 402 mm
 Chłodzenie  naturalne
 Zakres temperatur otoczenia  -30°C ÷ +40°C

Budowa

Obwody elektryczne prostownika są zabudowane w szczelnej i wytrzymałej obudowie aluminiowej zabezpieczonej powłoką malarską podnoszącą jej odporność na czynniki środowiskowe i warunki eksploatacji.
W obudowie zabudowane są:

  • na tylnej ściance zamocowano wysokowydajny radiator zawierający zamocowane 3 sztuki dwudiodowych modułów mocy skonfigurowanych jako trójfazowy prostownik w układzie 6D; radiator zapewnia skuteczne chłodzenie powietrzem z otoczenia elementów przetwarzania mocy,
  • na lewej bocznej ściance zamocowano szynę nośną TS35 z zawierającą elementy połączeniowe (6 x złączki toru mocy i 2 x złączki diagnostyczne) do połączenia z instalacją pojazdu,
  • na tylnej ściance zamocowano dławnice uszczelniające przewody połączeniowe z instalacją pojazdu.

Dostęp serwisowy do wnętrza prostownika zapewnia przednia zdejmowana pokrywa.  
W narożach obudowy znajdują się 4 otwory ф11 służących do mocowania urządzenia do konstrukcji pojazdu w miejscu zabudowy.

Działanie

Część przetwarzająca napięcie AC na DC wykonana jest jako mostek trójfazowy 6D zabudowany na wysokoprądowych modułach dwu-diodowych mocy i zabudowanych na wysokowydajnym radiatorze. Diody prostownicze są chronione przez obwody RC przed przepięciami komutacyjnymi. Tor mocy na radiatorze jest chłodzony powietrzem z otoczenia. Zabezpieczenie przed awaryjnym przekroczeniem temperatury radiatora stanowią czujniki bimetaliczne. Po osiągnięciu przez radiator awaryjnej temperatury zadziałania czujnika tj. 80°C następuje rozwarcie styków, który to sygnał podany do obwodów pojazdu powoduje odłączenie wejściowego trójfazowego napięcia zasilającego prostownik.

SCHEMAT BLOKOWY

schemat blokowy prostownik pomocniczego ENI-PP100/DBC

Moc kW
54
Napięcie wejściowe
3 x 400 VAC
Napięcie wyjściowe
540 VDC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej