Przetwornica ENI-PL3000/130/S2

Przetwornica ENI-PL3000/130/S2
rysunek techniczny przetwornicy ENI-PL3000/130/S2
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

ZASTOSOWANIE

Przetwornica ENI-PL3000/130/S2 jest przetwornicą pomocniczą lokomotywy, przeznaczoną do zasilania obwodów elektrycznych napięciem przemiennym sinusoidalnym 3 x 400 V,  50 Hz oraz napięciem stałym 24 V w modernizowanych lokomotywach EP-07. Urządzenie jest zasilane napięciem WN zgodnym z kartą UIC-600. W warunkach stacjonarnych przetwornica umożliwia ładowanie baterii akumulatorów z wykorzystaniem zewnętrznego złącza zasilania 230 V, 50 Hz.

 

DANE TECHNICZNE

Parametry zasilania
 Znamionowe napięcie zasilania  3000 VDC (1800 ÷ 4200)
 Napięcie zasilania sterowania  24 VDC (16,8 ÷ 30)
 Moc znamionowa  130 kW
Wyjście AC1 i AC2
 Znamionowe napięcie wyjściowe  3 x 400 VRMS, 50 Hz (THD ≤ 5%)
 Znamionowa moc wyjściowa  20 kW (cos φ ≥ 0,8)
 Przeciążalność wyjścia  ≤ 200% przez czas ≤ 10 s
 Zakres regulacji częstotliwości  0 ÷ 80 Hz
 Zabezpieczenia wyjścia  przeciążeniowe, przeciwzwarciowe
Wyjście AC3
 Znamionowe napięcie wyjściowe  3 x 400 VRMS, 50 Hz (THD ≤ 5%)
 Znamionowa moc wyjściowa  22 kW (cos φ ≥ 0,8)
 Przeciążalność wyjścia  ≤ 200% przez czas ≤ 10s
 Zakres regulacji częstotliwości  0 ÷80 Hz
 Zabezpieczenia wyjścia  przeciążeniowe, przeciwzwarciowe
Wyjście AC4 i AC7
 Znamionowe napięcie wyjściowe  3 x 400 VRMS, 50 Hz (THD ≤ 5%)
 Znamionowa moc wyjściowa  37 kW (cos φ ≥ 0,8)
 Przeciążalność wyjścia  ≤ 200% przez czas ≤ 10 s
 Zakres regulacji częstotliwości  0 ÷80 Hz
 Zabezpieczenia wyjścia  przeciążeniowe, przeciwzwarciowe
Wyjście AC5
 Znamionowe napięcie wyjściowe  3 x 400 VRMS, 50 Hz (THD ≤ 5%)
 Znamionowa moc wyjściowa  12 kW (cos φ ≥ 0,8)
 Przeciążalność wyjścia  ≤ 200% przez czas ≤ 10 s
 Zabezpieczenia wyjścia  przeciążeniowe, przeciwzwarciowe
Wyjście AC6
 Znamionowe napięcie wyjściowe  3 x 400 VRMS, 50 Hz (THD ≤ 5%)
 Znamionowa moc wyjściowa  14 kW (cos φ ≥ 0,8)
 Przeciążalność wyjścia  ≤ 200% przez czas ≤ 10s
 Zabezpieczenia wyjścia  przeciążeniowe, przeciwzwarciowe
Wyjście DC
 Znamionowe napięcie wyjściowe  27,6 V
 Znamionowy prąd wyjściowy  2 x 300 A
 Przeciążalność wyjścia  120% przez 1 h
 Znamionowa moc wyjściowa  2 x 7,5 kW
 Prąd ładowania akumulatorów  ustawiany w zakresie 0 - 100 A
 Zabezpieczenia wyjścia  przeciążeniowe, przeciwzwarciowe
Parametry mechaniczne
 Zakres pracy w temperaturze otoczenia  -30°C ÷ +40°C
 Chłodzenie  wymuszone własne
 Stopień ochrony  IP21
 Gabaryty (szer. x głęb. x wys.)  1650 x 600 x 2150 mm
 Masa  900 kg ± 20 kg
 Poziom hałasu  ≤ 70 dB A

BUDOWA

Urządzenie zostało zrealizowane w postaci pojedynczej szafy wykonanej z aluminium o grubości 8 mm, z dodatkowymi wspornikami wewnątrz. Zostało ono zabezpieczone powłokami malarskimi podnoszącymi odporność na czynniki środowiskowe i warunki eksploatacji. Do poprawnej pracy urządzenie wymaga wymuszonego obiegu powietrza, który zapewnia 6 wewnętrznych wentylatorów zasilanych z jednego z wyjść trójfazowych. Kratki wlotowe powietrza zamontowane są na dole wszystkich drzwi natomiast kratki wylotowe zamontowane na tylnej ścianie szafy. Wymiary szafy, sposób jej mocowania oraz przyłącza elektryczne zostały tak dobrane, aby było możliwe posadowienie na podłodze modernizowanych lokomotyw. Wszystkie materiały użyte do budowy urządzenia spełniają stosowne wymagania dotyczące niepalności, bezpieczeństwa użytkowania i ekologiczności. Połączenia elektryczne wyjść napięć przemiennych oraz sygnałów sterujących odbywa się za pomocą wielostykowych. Przyłącza napięcia wejściowego 3000 VDC oraz napięcia wyjściowego 24 VDC wykonane są w postaci zacisków śrubowych wewnątrz o budowy. Wszystkie elementy przetwarzania energii są separowane od obudowy i zostały poddane próbie izolacji zgodnie z normą PN-EN60077-1:2002.

OPIS DZIAŁANIA

Przetwornica przetwarza napięcie trakcji kolejowej (300 VDC) na stabilizowane napięcia wyjściowe:

  • 7 wyjść 3 x 400 V o zróżnicowanych mocach wyjściowych i częstotliwościach zasilających obwody prądu przemiennego lokomotywy (w tym sprężarki i wentylatory),
  • Napięcie stałe 27,6 VDC zasilające obwody stałoprądowe lokomotywy oraz baterię akumulatorów.

Urządzenie ma  możliwość zasilania z zewnętrznego źródła zasilania 230 V 50Hz. Takie rozwiązanie pozwala na ładowanie baterii akumulatorów bez potrzeby zasilania przetwornicy napięciem trakcyjnym 3000 VDC. W tym stanie pracy prąd wyjściowy ograniczony jest do wartości maksymalnego prądu ładowania baterii akumulatorów, oraz odłączone są pozostałe moduły przetwornicy włącznie z modułem nadrzędnym odpowiedzialnym za komunikację CAN. Układy sterowania zapewniają stabilizację napięć wyjściowych AC i DC niezależnie od zmian napięcia zasilającego WN i obciążeń wnoszonych przez zasilane obwody lokomotywy oraz zapewnia odporność urządzenia na skutki przeciążeń i zwarć mogących wystąpić w instalacji elektrycznej pojazdu w trakcie eksploatacji. Każdy moduł przetwornicy ma własny niezależny układ sterowania, sterowany za pomocą komunikacji CAN z modułu nadrzędnego odpowiedzialnego za poprawną pracę, konfigurację, diagnostykę, i komunikację ze sterownikiem lokomotywy. Wszystkie układy sterowania wyposażone są w cyfrowe regulatory mikroprocesorowe. Przetwornica zapewnia diagnostykę oraz komunikację z innymi urządzeniami lokomotywy, poprzez transmisję CAN. Układy diagnostyczne kontrolują poprawność parametrów oraz sprawność wszystkich elementów przetwornicy. Jedno z wyjść AC przetwornicy (AC7) pełni funkcję wyjścia rezerwowego. W przypadku uszkodzenia dowolnego innego wyjścia układ styczników załącza wyjście AC7 w miejsce uszkodzonego wyjścia umożliwiając dalszą pracę przetwornicy.

 

Napięcie wejściowe
3000 VDC
Napięcie wyjściowe
24 VDC , 3 x 400 V
Moc
130 kW
Moc kW
130
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej