Przetwornica ENI-PTC750/52

rysunek-techniczny-przetwornicy-eni-ptc750-52
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

 

ZASTOSOWANIE

Przetwornica ENI-PTC/750/52 jest przeznaczona do zasilania obwodów pomocniczych napięciem stałym 110 V oraz napięciem przemiennym, sinusoidalnym 3 x 400 V/50Hz w modernizowanych wagonach pasażerskich metra. Urządzenie działa poprawnie przy zasilaniu napięciem nominalnym 750 VDC, którego zakres zmienności oraz wartości przepięć określa norma EN 50163:2005-07

DANE TECHNICZNE

 Napięcia wejściowe 750 VDC (zakres zmian: 500V ÷ 900V)
   110 VDC
  • znamionowe napięcie:
  • moc wyjściowa:
  • maksymalna moc / 1 min co 30 min
  • prąd ładowania baterii:
  • specyfikacja obciążenia:
  • 110 VDC
  • 7 kW (ciągły)
  • 9 kW
  • 4 A - ustawiany przez CAN
  • obwody pomocnicze DC 110 V, ładowanie baterii 
 3 x 400 VAC/50Hz
  • znamionowe napięcie:
  • moc wyjściowa:
  • częstotliwość wyjściowa:
  • stabilność częstotliwości:
  • stabilność napięcia:
  • charakter napięcia:
  • zawartość harmonicznych:
  • specyfikacja obciążenia:
  • 3 x 400 Vrms
  • 45 kVA (ciągły) przy cosϕ=0,8  45°C
  • 70 kVA (1min) przy cosϕ=0,8  45°C
  • 50kVA (ciągły) przy cosϕ=0,8  40°C
  • 50Hz
  • ± 1%
  • ± 3% stat., ±10% dyn.
  • Sinusoidalny
  • ≤5%
  • obwody pomocnicze AC, silniki
 Moc maksymalna: 52 kW
 Temperatura otoczenia: -20°C ÷ 40°C
 Chłodzenie: wymuszone, dwa wentylatory w skrzynce
 Stopień ochrony: IP55 – komora elektroniki, IP24 – wloty powietrza, IP20 – wyloty powietrza
 Wymiary (dł. x szer. x wys.): 1610 mm x 1040 mm x 450 mm
 Masa max 425kg

BUDOWA

Przetwornica zabudowana jest w szczelnej, aluminiowej, chromianowej obudowie, w której umieszczone zostało całe wyposażenie elektryczno – elektroniczne. Skrzynia została zabezpieczona farbą podnoszącą jej odporność na warunki eksploatacji – malowanie proszkowe.
Przetwornica posiada budowę modułową ułatwiającą czynności serwisowe. Podzielona jest na:

  • Wysuwany moduł wejściowy, w skład którego wchodzi: stycznik, układ autostartu, rezystory rozładowcze,
  • Wysuwany moduł 110 VDC, w skład którego wchodzi układ przetwarzania energii z napięcia 3x400 VAC na 110 VDC z separacją galwaniczną,
  • Wysuwany moduł falownika 3x400 VAC, w skład którego wchodzą: moduły IGBT wraz z kondensatorami DC-link, sterownik, zasilacz, układy pomiarowe,
  • Wysuwany moduł 110 VDC, w skład którego wchodzi układ przetwarzania energii z napięcia 3x400 VAC na 110 VDC z separacją galwaniczną.

Dostęp do każdej ze stref odbywa się poprzez pokrywy rewizyjne z wkładką kluczykową. Zastosowanie wysokiej jakości złączek WAGO oraz łatwo dostępnych złącz śrubowych pozwala na szybkie i bezproblemowe dla obsługi rozłączenie oraz wysuwanie i podmianę szuflad w przypadku awarii jednej z nich. 

OPIS DZIAŁANIA

Przetwornica przetwarza napięcia zasilania trakcji o wartości znamionowej 750 VDC na stabilizowane napięcia wyjściowe: stałoprądowe 110 VDC oraz zmiennoprądowe 3x400VAC/50Hz. Separację galwaniczną między wejściem, a wyjściem przetwornicy, zapewnia transformator mocy w obwodzie falownika. Stabilizację napięć wyjściowych, kontrolę prądu ładowania akumulatorów oraz odporność na przeciążenia i zwarcia zapewnia blok sterowania falownika. Blok ten stabilizuje napięcia wyjściowe AC i DC, niezależnie od zmian i wartości napięć na wejściu przetwornicy i wartości obciążeń wnoszonych przez zasilane obwody pojazdu. Układ diagnostyczny kontroluje sprawność i gotowość do pracy całego urządzenia i w przypadku niesprawności któregoś z podzespołów, wstrzymywana jest praca urządzenia i następuje sygnalizacja awarii.

Funkcje realizowane przez przetwornicę:

  • Łagodny start po podaniu wysokiego napięcia,
  • Utrzymywanie stałych wartości napięć  wyjściowych AC i DC,
  • Ograniczenie maksymalnej wartości prądu wyjść AC i DC w stanach zwarcia i przeciążenia,
  • Kontrola i ograniczenie maksymalnej wartości prądu ładowania baterii akumulatorowej,
  • Wytwarzanie trójfazowego, sinusoidalnego napięcia do zasilania klimatyzatorów, wentylatorów, kompresorów oraz obwodów pomocniczych na pojeździe,
  • Wytwarzanie stałego napięcia do zasilania oświetlenia, radia, hamulca magnetycznego, układów sterujących, innych urządzeń elektronicznych a także do ładowania akumulatorów,
  • Zapewnienie energii zasilania na pojeździe w przypadku braku akumulatorów lub w przypadku ich głębokiego rozładowania – tzw. układ samostartu.

 

SCHEMAT BLOKOWY

schemat blokowy nagrzewnicy ENI-PSC3000-26/AC-DC

Moc kW
52
Napięcie wejściowe
750 VDC
Napięcie wyjściowe
3 x 400 VAC , 110 VDC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej