Przetwornica ENI-PWW3000/24RT

rysunek techniczny przetwornica ENI-PWW3000/24RT/
rysunek techniczny przetwornica ENI-PWW3000/24RT/
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

ZASTOSOWANIE

Przetwornica ENI-PWW3000/24RT przeznaczona jest do zasilania obwodów pomocniczych w wagonach osobowych napięciem stałym 24 V oraz napięciem przemiennym sinusoidalnym 230 V, 50 Hz. Urządzenie jest zasilane napięciami WN zgodnymi z kartą UIC – 550, przystosowane jest do zabudowy pod podłogą wagonu.

DANE TECHNICZNE

 

Parametry zasilania przetwornicy
 Napięcia zasilania  1000 VAC – 16 ⅔ Hz   (800 ÷ 1200 VAC)
 1000 VAC - 50 Hz   (800 ÷ 1200 VAC)
 1500 VAC - 50 Hz   (1050 ÷ 1740 VAC)
 1500 VDC   (900 ÷ 1950 VDC)
 3000 VDC   (2000 ÷ 4000 VDC)
 Napięcie zasilania sterowania  24 VDC
Wyjście 24 VDC
 Znamionowe napięcie wyjściowe  28 VDC
 Znamionowa moc wyjściowa  8 kW
 Maksymalny prąd ładowania baterii  95 A
 Zabezpieczenia elektroniczne  przeciążeniowe i zwarciowe
Wyjście 230 VAC
 Znamionowe napięcie wyjściowe  230 VAC RMS
 Znamionowa moc wyjściowa  5 kVA przy cosρ≥0,8
 Częstotliwość wyjściowa  50 Hz
 Charakter napięcia  sinusoidalny
 Zabezpieczenie elektroniczne  przeciążeniowe i zwarciowe
Przy braku napięcia WN na wyjściu przetwornicy, napięcie 230 VAC wytwarzane jest z pokładowej baterii akumulatorów
Parametry ogólne
 Moc maksymalna  13 kW
 Zakres temperatury  -25°C ÷ +40°C
 Chłodzenie  naturalne (konwekcyjne) powietrzem z otoczenia
 Stopień ochrony  IP54
 Wymiary (dł. x szer. x wys.)  1500 x x676 x 600 mm
 Masa  310 kg (± 10 kg)

 

BUDOWA

Przetwornica zabudowana jest w szczelnej, aluminiowej, wytrzymałej mechanicznie obudowie, w której umieszczone zostało całe wyposażenie elektryczno - elektroniczne. Skrzynia została zabezpieczona farbą podnoszącą jej odporność na warunki eksploatacji. Dostęp do wnętrza urządzenia umożliwia uchylna pokrywa stanowiąca jednocześnie wysokowydajny radiator aluminiowy. Zapewnia on chłodzenie naturalne urządzenia strumieniem powietrza pobieranym z otoczenia przetwornicy. Przyłącza elektryczne umieszczone zostały w wydzielonych przestrzeniach na krótszych bokach obudowy, co zapewnia wygodny dostęp dla obsługi i zabezpiecza przed przedostawaniem się zanieczyszczeń i wilgoci do wnętrza przetwornicy. Wszystkie materiały użyte do budowy urządzenia spełniają stosowne wymagania dotyczące niepalności, bezpieczeństwa użytkowania i ekologiczności. Zastosowane zaawansowane rozwiązania techniczne (podwyższona częstotliwość pracy toru przetwarzania mocy, transformatory na rdzeniach nanokrystalicznych, bezstykowe specjalizowane hallotronowe czujniki prądu i napięcia, transmisja światłowodowa w obwodach sterowania) zapewniają ekologiczność pracy urządzenia (bardzo niski poziom hałasu praktycznie niesłyszalny dla pasażerów i obsługi), wysoką odporność urządzenia na zwarcia i przeciążenia występujące w czasie pracy urządzenia w wagonie oraz dużą trwałość, pewność i niezawodność pracy. Poziom emitowanych zaburzeń przewodzonych ograniczony został przez zastosowanie na wyjściach przetwornicy stosownych filtrów, przez co spełnione są wymagania kompatybilności elektromagnetycznej.

Połączenia elektryczne przetwornicy z instalacją wagonu zapewniają:

  • Złącza śrubowe X1 WN (dwa zaciski M8) zabudowane w oddzielnej puszce zespo zaciskowej.
  • Złącza HARTING pogrupowane w dwóch zespołach zaciskowych: zespół silnoprądowy X2 wyjścia oraz zespół wyjść X3 sterowniczo - sygnalizacych i zmiennąprądowych.

OIPS DZIAŁANIA

Przetwornica przetwarza napięcia zasilania trakcji kolejowej zgodne z kartą UIC-550 na stabilizowane napięcia wyjściowe: stałoprądowe 24 VDC oraz zmiennoprądowe 230 VAC. Separację galwaniczną między wejściem, a wyjściem przetwornicy, zapewnia transformator mocy w obwodzie falownika U1. Stabilizację napięć wyjściowych, kontrolę prądu ładowania akumulatorów oraz odporność na przeciążenia i zwarcia zapewnia blok sterowania przetwornicy BS. Blok ten stabilizuje napięcia wyjściowe AC i DC, niezależnie od zmian i wartości napięć na wejściu przetwornicy i wartości obciążeń wnoszonych przez zasilane obwody wagonu. Układ diagnostyczny kontroluje sprawność i gotowość do pracy całego urządzenia, w przypadku niesprawności któregoś z podzespołów, wstrzymywana jest praca urządzenia i następuje sygnalizacja awarii.

SCHEMAT BLOKOWY

schemat blokowy przetwornicy ENI-PWW3000/24RT/

Moc kW
13
Napięcie wejściowe
3kV UIC 550
Napięcie wyjściowe
24 VDC , 230 VAC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej