Urządzenie wybiórczo–przełączające UWOe-1-2

rysunek-techniczny-urzadzenia-wybiorczo-przelaczajacego-eni-uwoe-1-5
Opis

KARTA PRODUKTU.pdf

ZASTOSOWANIE

Urządzenie wybiórczo – przełączające UWOe-1-2 jest przeznaczone do zasilania obwodów ogrzewania nawiewowego w wagonach pasażerskich zarówno nowych jaki modernizowanych. Urządzenie steruje zasilaniem obwodów ogrzewania wagonu oraz zabezpiecza w/w obwody przed zwarciami. Urządzenie UWOe-1-2 wyposażone jest także w stycznik sterujący pracą przetwornicy statycznej. Wykonanie opcjonalne UWOe-4 nie zawiera stycznika sterującego pracą przetwornicy statycznej.

DANE TECHNICZNE

 Znamionowe napięcia WN  3000 VDC
 1500 VDC
 1500 VDC – 50 Hz
 1000 VDC – 50 Hz
 1000 V - 16 2/3 Hz
 Moc znamionowa dołączonego obwodu ogrzewania  2 x 25 kW
 Nominalne napięcie zasilania pomocniczego UN  24 VDC
 Zakres temperatury otoczenia  -40°C ÷ +35°C
 Zabudowa  urządzenie montowane do ramy wagonu pod podłogą pojazdu
 Gabaryty (D x H x G)  1400 x 640 x 530 mm
 Masa  180 ± 10 kg
 Stopień ochrony obudowy  IP55

BUDOWA

Konstrukcję nośną wyrobu stanowi aluminiowa skrzynia z uchylną stalową pokrywą umożliwiającą dostęp do wnętrza urządzenia. Wewnątrz urządzenia zabudowane są:

  • 4 bezpieczniki WN (jeden wspólny i dwa zabezpieczające oba sterowane obwody ogrzewania i bezpiecznik toru przetwornicy),
  • 3 styczniki dużej mocy (2 umożliwiające odłączenie obwodów komutacji ogrzewania od instalacji wagonu, 1 sterujący pracą przetwornicy),
  • 2 x 5 styczników mocy umożliwiających zmianę konfiguracji obwodów ogrzewania w zależności od napięcia sieci trakcyjnej,
  • hallotronowe czujniki napięcia i prądu,
  • mikroprocesorowy układ sterująco–diagnostyczny.

Zastosowany mikroprocesorowy system sterująco-diagnostycznego zapewnia:

  • bieżące pomiary napięć i prądów w obwodach urządzenia,
  • kontrolę stanu pracy aparatury stycznikowej i wykrywanie stanów awaryjnych ich zadziałania,
  • bieżącą diagnostykę stanu pracy urządzenia,
  • sygnalizację na panelu odczytowym aktualnego stanu pracy urządzenia (ułatwienie prac serwisowych),
  • zastosowanie zaawansowanych algorytmów pracy urządzenia zapewniających ochronę przed uszkodzeniami sterowanych obwodów ogrzewania zarówno w stanach przejściowych (zmiany wartości napięcia trakcyjnego) jak i awaryjnych.

W obwodzie silnoprądowym zastosowano wysokiej jakości styczniki i bezpieczniki zapewniające długotrwałą i bezawaryjną pracę urządzenia. Zostały w ten sposób wyeliminowane wszelkie układy napędowe złożone z ruchomych elementów mechanicznych takich jak: silniki, przekładnie i układy krzywkowe podlegające zużyciu w trakcie eksploatacji wagonu i wymagające okresowych czynności serwisowych. Urządzenie jest wyposażone we wbudowany odłącznik uszyniający (uziemnik), który z chwilą otwarcia pokrywy obudowy odłącza obwody ogrzewania wagonu od głównego przewodu zasilającego WN z jednoczesnym ich uszynieniem (bezpieczeństwo obsługi).

OPIS DZIAŁANIA

Urządzenie może współpracować (w zależności od wykonania) z obwodami ogrzewania nawiewnego lub konwekcyjnego (piecykowego). Urządzenie nie posiada elektromechanicznego aparatu wybiórczo-przełączającego. Jest on zastąpiony poprzez układ elektroniczny sterownika i układ styczników pomocniczych. Podczas otwierania pokrywy skrzyni następuje przerwanie zasilania obwodów wewnętrznych urządzenia napięciem pomocniczym 24 V , co skutkuje natychmiastowym wyłączeniem DC styczników głównych i następnie wyłączeniem styczników pomocniczych. Powoduje to także jednoczesne zaświecenie się lampki oświetlającej wnętrze skrzyni. Warunkiem rozpoczęcia pracy przez urządzenie jest załączenie napięcia pomocniczego sterowania 24 VDC oraz obecność napięcia trakcyjnego na wejściu WN. W zależności od poziomu napięcia WN w instalacji wagonu sterownik mikroprocesorowy urządzenia załączy odpowiednie styczniki obwodów ogrzewania, a następnie załączy napięcie trakcyjne WN do ich zasilenia.

Urządzenie wybiórczo–przełączające UWOe-1-2 realizuje następujące funkcje:

  • dopasowanie układu połączeń obwodów ogrzewania wagonu do aktualnego poziomu napięcia zasilania WN w zakresie zgodnym z wymaganiami kart UIC 550 i UIC 600, .
  • wypracowywanie i przekazywanie sygnałów diagnostycznych do instalacji wagonu,
  • kontrola pomocniczego napięcia zasilania 24 VDC,
  • zapewnienie właściwej sekwencji przełączania aparatury stycznikowej,
  • kontrola i eliminacja nadmiernej częstości przełączeń aparatury stykowej (pomijanie stanów przejściowych i zakłóceniowych),
  • sterowanie załączeniem – wyłączaniem aparatury stykowej i bieżąca diagnostyka ich stanów,
  • detekcja niesprawności (zwarć i przerw) w obwodach ogrzewania,
  • komunikacja RS 232 oraz CAN z obwodami sterowania wagonu (opcjonalnie).
Moc kW
50
Napięcie wejściowe
UIC
Napięcie wyjściowe
UIC
 

Ta strona używa ciasteczek Dowiedz się więcej