
Przetwornica ENI-PT600/K2 przeznaczona jest do zasilania obwodów elektrycznych napięciem stałym 42 V oraz przemiennym 3 x 400 V i 230 V – 50 Hz tramwajów gospodarczych typu „K”.
Napięcie wejściowe | |
Napięcie wejściowe | 600 VDC (-200/+240 VDC) |
Izolacja galwaniczna | względem obudowy względem wyjść |
Wyjście I stałoprądowe | |
Znamionowe napięcie wyjściowe | 42 VDC (≤ ±1 V) |
Prąd wyjściowy DC | 100 ADC (max. 110 A /30 s) |
Zabezpieczenia wyjścia DC | przed zwarciem zacisków wyjściowych, przed długotrwałym przeciążeniem |
Izolacja galwaniczna | względem obudowy względem pozostałych wyjść |
Wyjście II przemienno-prądowe | |
Znamionowe napięcie wyjściowe | 3 x 400 VAC (≤ ±5%, THD ≤ 8%) |
Znamionowa moc wyjściowa AC | 35 kW, cosϕ=0,85 |
Maksymalny prąd przeciążeniowy AC | 160 A przez 5 s |
Zabezpieczenia wyjścia AC | przed zwarciem zacisków wyjściowych przed długotrwałym przeciążeniem |
Wyjście III przemienno-prądowe | |
Znamionowe napięcie wyjściowe | 230 VAC (≤ ±5%, THD ≤ 8%) |
Znamionowa moc wyjściowa AC | 2,2 kW, cosϕ=0,85 |
Maksymalny prąd przeciążeniowy AC | 16 A przez 5 s |
Zabezpieczenia wyjścia AC | przed zwarciem zacisków wyjściowych przed długotrwałym przeciążeniem |
Ogólne | |
Moc znamionowa przetwornicy | 41,4 kW |
Zakres temperatur pracy otoczenia | -30°C ÷ 40°C |
Chłodzenie | wymuszone |
Stopień ochrony obudowy | IP55 |
Wymiary gabarytowe [DŁ. x SZER. x WYS.] | 1500 x 1120 x 443 mm |
Masa przetwornicy | 220 ± 10 kg |
Zabudowa przetwornicy | wewnątrz wagonu |
Przetwornica jest zabudowana w szczelnej i wytrzymałej obudowie stalowej malowanej proszkowo. Obudowa skrzyni, sposób mocowania oraz przyłącza elektryczne przetwornicy są dostosowane do wymagań Klienta i miejsca zabudowy wewnątrz wagonu typu „K”. Połączenia z instalacją elektryczną WN tramwaju odbywają się poprzez zaciski śrubowe umieszczone w wydzielonej, szczelnej puszce zaciskowej WN. Połączenia z instalacją elektryczną NN tramwaju odbywają się poprzez zaciski śrubowe umieszczone w szczelnej rozdzielnicy elektrycznej. Na jednej ze ścian obudowy przetwornicy umieszczono zespoły bezpiecznych i szczelnych gniazd energetycznych wyposażonych w styk uziemiający, przeznaczonych do zasilania zewnętrznych urządzeń napięciem przemiennym 230 VAC / 50 Hz oraz 3 x 400 VAC / 50 Hz. Dostęp serwisowy do wnętrza zapewnia otwierana i dzielona pokrywa umieszczona na górnej powierzchni urządzenia zamykana na zamek (umożliwia to dostęp obsługowy z wnętrza wagonu bez demontażu przetwornicy). Wewnątrz skrzyni umieszczono kompletny układ elektryczny przetwornicy składający się z obwodów mocy zawierających standardowe moduły tranzystorów IGBT oraz obwody sterowania i diagnostyki wykonane w technice mikroprocesorowej.
Przetwornica ENI-PT600/K2 przetwarza napięcie zasilania trakcji tramwajowej na stabilizowane stałe napięcia wyjściowe 42 VDC zasilające obwody stałoprądowe i baterię akumulatorów (przekazywane do obwodów pomocniczych pojazdu) i napięcie przemienne 3 x 400 VAC / 50 Hz i 230 VAC / 50 Hz zasilające zewnętrzne urządzenia prądu przemiennego.
Funkcje użytkowe realizowane przez urządzenie: