
Przetwornica statyczna ENI-PT600/24/AC/EL jest przeznaczona do zasilania obwodów pomocniczych niskopodłogowych wagonów tramwajowych napięciem 3 x 400 VAC i 24 VDC.
Znamionowe napięcie zasilania | 600 VDC |
Zakres zmienności napięcia zasilania | 400 ÷ 900 VDC |
Wyjście napięcia stałego | |
Napięcie znamionowe | 27,9 VDC ± 0,1 V |
Znamionowy prąd wyjściowy | 350 A (400 A źródło prądowe przez czas 30 s) |
Prąd ładowania baterii ograniczany do | 25 A ± 2 A |
Zabezpieczenia | przed przeciążeniem przed zwarciem zacisków wyjściowych |
Wyjście napięcia przemiennego | |
Napięcie znamionowe | 3 x 400 V +N (50 Hz) |
Znamionowa moc wyjściowa | 17 kVA |
Zabezpieczenia | przed zwarciem i przeciążeniem |
Wbudowany układ autostartu (bez napięcia baterii) | |
Chłodzenie | naturalne |
Temperatura otoczenia | -30°C ÷ +40°C |
Stopień ochrony obudowy | IP65 |
Przetwornica zabudowana jest w szczelnej, wytrzymałej mechanicznie obudowie z blachy aluminiowej malowanej proszkowo, w której umieszczone zostało całe wyposażenie energoelektroniczne. Pokrywa umożliwia wygodny dostęp serwisowy do wnętrza przetwornicy. Na pokrywie umieszczony jest ekran z refleksyjnej blachy aluminiowej chroniący przetwornicę przed ciepłem promieniowania słonecznego. Przyłącza elektryczne przetwornicy zostały umieszczone w sposób zapewniający możliwość swobodnego zamocowanie przetwornicy w dedykowanym miejscu. Przyłącza zasilania WN, wyjścia 3 x 400 VAC, sterowania i komunikacji CAN zostały wykonane w postaci złącz wielostykowych. Napięcie 24 VDC zostało wyprowadzone na złącza śrubowe. W przetwornicy zabudowany jest czujnik prądu akumulatorów.
Przetwornica ENI-PT600/24/AC/EL przetwarza napięcie zasilające WN trakcji tramwajowej na:
Dzięki wbudowanemu układowi autostartu, przetwornica podejmie pracę nawet przy całkowicie rozładowanej baterii.