
Przetwornica ENI-PT600/24/AC/EL3 przeznaczona jest do zasilania obwodów pomocniczych wagonów niskopodłogowych tramwajów napięciem 3 x 400 VAC 50 Hz i 24 VDC.
Zasilanie | |
Znamionowe napięcie zasilania: | 600 VDC |
Zakres zmienności napięcia zasilania: | 400 ÷ 900 VDC (-33%/+50%), |
Wyjście napięcia stałego | |
Napięcie znamionowe | 27,8 VDC, |
Znamionowy prąd wyjściowy | 175 ADC |
Prąd ładowania baterii ograniczony do | 25 ADC |
Wyjście przystosowane do pracy równoległej dwóch przetwornic na jedną baterię akumulatorów | |
Wyjście wykonane w technologii SiC | |
Zabezpieczenia | przed zwarciem zacisków wyjściowych, przed długotrwałym przeciążeniem |
Wyjście napięcia przemiennego | |
Napięcie znamionowe | 3 x 400 VAC - 50 Hz / 3 x 350 VAC - 44Hz |
Znamionowa moc wyjściowa | 28,5 kVA |
Zabezpieczenia | przeciążeniowe i przeciwzwarciowe |
Podtrzymanie pracy wyjścia przez czas >200 ms po zaniku zasilania WN | |
Parametry ogólne | |
Wbudowany układ autostartu (bez napięcia baterii) | |
Temperatura otoczenia | -30°C ÷ +50°C |
Chłodzenie | wymuszone |
Stopień ochrony obudowy: | IP66 |
Wymiary | 1475 x 710 x 500 mm |
Masa | 230 ± 5 kg |
Przetwornica jest zabudowana w szczelnej i wytrzymałej obudowie aluminiowej odpornej na warunki zewnętrzne, w której umieszczone zostało całe wyposażenie energoelektroniczne. Pokrywa umożliwia wygodny dostęp serwisowy do wnętrza przetwornicy. Przyłącza elektryczne przetwornicy zostały umieszczone w sposób zapewniający możliwość swobodnego zamocowania przetwornicy w dedykowanym miejscu. Przyłącza zasilania WN, wyjścia 3 x 400V, sterowania AC i komunikacji CAN zostały wykonane w postaci gniazd HARTING 10B. Napięcie 24 V zostało wyprowadzone przez dwa izolatory przepustowe M12. Dostęp do przyłącza 24 VDC możliwy jest po otwarciu pokrywy strefy przyłączy. Zamontowane w przetwornicy elementy zapewniają skuteczne chłodzenie powietrzem z otoczenia elementów elektronicznych toru mocy urządzenia zarówno w czasie ruchu pojazdu jak i na postoju. Tor DC został wykonany w technologii SIC.
Przetwornica ENI-PT600/24/AC/EL3 przetwarza napięcie zasilające WN trakcji tramwajowej na:
Dzięki wbudowanemu układowi autostartu, przetwornica podejmie pracę nawet przy całkowicie rozładowanej baterii. Blok sterowania przetwornicy zapewnia stabilizację napięć wyjściowych, kontrolę prądu ładowania akumulatora oraz odporność na przeciążenia i zwarcia.