
Przetwornica statyczna ENI-PT600/40/24/WK/SL2 z zespołem wentylacyjnym jest przeznaczona do zasilania obwodów pomocniczych wagonów tramwajowych rodziny 105N oraz agregatu chłodzącego klimatyzatora. Dodatkowo wentylatory przetwornicy zapewniają chłodzenie falowników i silników trakcyjnych.
Znamionowe napięcie zasilania | 600 VDC |
Zakres zmienności napięcia zasilania | 420 ÷ 900 VDC |
Wyjście napięcia stałego 40 VDC | |
Napięcie znamionowe | 40 VDC |
Prąd wyjściowy znamionowy | 138 A |
Maksymalny prąd wyjściowy | 145 A (źródło prądowe przez czas 10 s) |
Prąd ładowania baterii ograniczany do | 20 A (do ustawienia w zależności od typu baterii) |
Zabezpieczenia |
przed przeciążeniem przed zwarciem zacisków wyjściowych |
Wyjście napięcia stałego 24 V | |
Napięcie znamionowe | 27 VDC ± 1 V |
Prąd wyjściowy znamionowy | 65 A |
Zabezpieczenia |
przed przeciążeniem przed zwarciem zacisków wyjściowych |
Wyjście napięcia przemiennego | |
Napięcie znamionowe | 3 x 230 V (35-55 Hz) |
Znamionowa moc wyjściowa | 1,5 kW |
Zabezpieczenia |
kontrola pracy wentylatorów przed zwarciem i przeciążeniem |
Minimalne napięcie startu z baterii akumulatorów | 25 VDC |
Temperatura otoczenia | -30°C ÷ +40°C |
Stopień ochrony obudowy | IP54 |
Wydajność wentylatorów | 5000 m3/h przy sprężu 450 Pa |
Poziom hałasu | max 64 dB (z wentylatorami) |
Masa | 120kg ± 5 kg |
Przetwornica zabudowana jest w szczelnej, wytrzymałej mechanicznie obudowie z blachy stalowej w której umieszczone zostało całe wyposażenie elektryczno - elektroniczne. Do bocznych ścian obudowy zamocowane są dwa wentylatory dostarczające strumień powietrza chłodzącego obwody pojazdu. Zabezpieczenie urządzenia przed korozją i wpływem i warunków eksploatacyjnych stanowi pokrycie antykorozyjne i powłoka malarska (malowanie proszkowe) obudowy. Przednią ścianę obudowy stanowi odejmowalna pokrywa umożliwiająca wygodny dostęp serwisowy do wnętrza przetwornicy. Na bocznych ścianach obudowy są umieszczone wydajne radiatory aluminiowe chłodzone wymuszenie przez strumienie powietrza zasysane przez wentylatory z otoczenia. Wymiary, sposób mocowania oraz przyłącza elektryczne przetwornicy zostały umieszczone w sposób zapewniający możliwość swobodnego zamocowanie przetwornicy w standardowej przestrzeni wagonu 105N. Połączenia z instalacją WN tramwaju odbywają się poprzez złącze X1. Połączenia z instalacją NN / DC tramwaju odbywają się poprzez złącze X2.
Przetwornica ENI-PT600/40/24/WK/SL2 przetwarza napięcie zasilające WN trakcji tramwajowej na:
Wszystkie obwody elektryczne przetwornicy są izolowane galwanicznie od obudowy. Wbudowane czujniki w obwodach mocy i układ sterowania urządzenia zapewniają ochronę urządzenie przed skutkami zwarć i przeciążeń mogących wystąpić w obwodach DC i AC w instalacji wagonu. W przetwornicy wyodrębniono również obwód kontroli prądu ładowania akumulatorów, dzięki czemu jest on ograniczany do wartości zależnej od typu akumulatorów (domyślnie 20 A). Układ diagnostyczny kontroluje poprawność pracy całego urządzenia i sygnalizuje stan pracy urządzenia poprzez informacje przesyłane po magistrali CAN, oraz poprzez załączanie przekaźników diagnostycznych:
Funkcje użytkowe realizowane przez przetwornicę: