
Przetwornica ENI-PT600/N8CD/2011 przeznaczona jest do zasilania pomocniczych obwodów elektrycznych napięciem stałym 28 V i przemiennym 3 x 400/230 V, 100Hz w modernizowanych tramwajach typu N8CD, eksploatowanych przez przedsiębiorstwa komunikacyjne. Jest ona pełnym zamiennikiem funkcjonalnym i elektrycznym stosowanej poprzednio przetwornicy.
Zailanie przetwornicy | |
Napięcie zasilania | 600 VDC |
Zmienność napięcia zasilania | 400 ÷ 900 VDC (-33% + 50%) |
Moc znamionowa przetwornicy | 5 kW |
Wyjście DC | |
Moc znamionowa | 3,4 kW |
Napięcie wyjściowe | 28 VDC ± 1% |
Znamionowy prąd wyjściowy | 120 A |
Maksymalny prąd wyjściowy | 125 A |
Zabezpieczenia | przed zwarciem zacisków wyjściowych i przeciążeniem |
Wyjście AC | |
Moc znamionowa | 1,5 kVA (cosϕ ≥ 0,8) |
Napięcie wyjściowe | 3 x 380 VRMS (±10%), 100 Hz (± 0,2%) |
Kształ napięcia | sinusoidalny, THD ≤ 5% |
Znamionowy prąd wyjściowy | 2,2 RAMS |
Zabezpieczenia | przed zwarciem zacisków wyjściowych i przeciążeniem |
Parametry ogólne | |
Separacja galwaniczna pomiędzy napięciem zasilani, obudową i napięciami wyjściowymi | |
Chłodzenie | naturalne |
Temperatura otoczenia | -30°C ÷ +50°C |
Stopień ochrony obudowy | IP66 |
Gabaryty (dł. x szer. x wys.) | 805 x 610 (390) x 435 mm |
Masa | 85 kg |
Przetwornica jest zabudowana w szczelnej i wytrzymałej obudowie stalowej, zabezpieczonej pokryciem antykorozyjnym, a następnie powłoką malarską podnoszącą jej odporność na czynniki środowiskowe i warunki eksploatacji. Wymiary, sposób mocowania oraz przyłącza elektryczne przetwornicy są dostosowane do jej montażu w miejsce zdemontowanej uprzednio przetwornicy wirującej. Połączenia z instalacją elektryczną WN i NN tramwaju odbywają się poprzez złącza śrubowe lub typu HARTING, zapewniające niezawodne, pewne i stabilne połączenia obwodów. Rodzaj złącz jest uzgadniany z Klientem. Dostęp serwisowy do wnętrza przetwornicy zapewnia zdejmowalna pokrywa umieszczona na dolnej ścianie (dostępność z kanału obsługowego bez demontażu urządzenia). Wysokowydajny radiator aluminiowy zapewnia skuteczne chłodzenie konwekcyjne (naturalne) powietrzem z otoczenia zarówno w czasie ruchu pojazdu jak i na postoju.
Napięcie zasilania doprowadzone jest do filtru wejściowego, który tłumi zarówno przepięcia pojawiające się w sieci trakcyjnej jak i ogranicza wsteczne oddziaływanie zakłócające samej przetwornicy na sieć zasilającą. Odfiltrowane napięcie jest następnie przetwarzane w falownikach WN, (oddzielnie dla toru DC i toru AC) na napięcia zmienne zasilające uzwojenia pierwotne transformatorów mocy. Izolacja między uzwojeniami transformatorów stanowi separację galwaniczną między wejściem WN i wyjściem urządzenia. Wszystkie obwody elektryczne przetwornicy są izolowane galwanicznie od obudowy. Napięcie uzwojenia wtórnego transformatora toru DC jest prostowane i filtrowane, a następnie przekazywane do zacisków wyjściowych poprzez czujniki prądu i napięcia. Napięcie uzwojenia wtórnego transformatora toru AC jest prostowane i filtrowane, a następnie dodatkowo przetwarzane w falowniku trójfazowym (z wykorzystaniem techniki PWM) i poprzez filtr sinusoidalny (tłumiący wyższe harmoniczne napięcia) jest przekazywane do zacisków wyjściowych toru AC. W torze AC zastosowano układ podtrzymujący prace falownika wyjściowego AC w czasie przejazdu przez izolatory sekcyjne i w czasie odskoków pantografu.