Artykuł: System do modernizacji lokomotyw spalinowych – opis produktu

    Zapraszamy do zapoznania się z artykułem autorstwa Marcina Drozda — Kierownika Projektu w firmie Enika Sp. z o.o. W artykule został przedstawiony system modernizacji lokomotyw spalinowych.

    Mimo ogólnie postępującej elektryfikacji kolei, w dalszym ciągu pozostaje wiele linii, po których poruszać się mogą jedynie lokomotywy spalinowe. Ponadto maszyny tego typu pozostają najpopularniejszymi lokomotywami manewrowymi. Większość lokomotyw spalinowych w Polsce lata świetności ma już dawno za sobą, a co więcej, nie spełnia nowych rygorystycznych norm emisji spalin.

    Odpowiedzią na potrzeby rynku jest modernizacja wyeksploatowanych lokomotyw, polegająca przede wszystkim na zastąpieniu silnika starego typu nowym silnikiem wysokoprężnym spełniającym najnowsze normy dotyczące emisji spalin. Taka zmiana pociąga za sobą konieczność wymiany kolejnych podzespołów – przede wszystkim prądnicy głównej oraz pomocniczej, które razem z silnikiem spalinowym tworzą agregat prądotwórczy. Wymianie podlegają też mniejsze elementy wyposażenia lokomotywy, poczynając od sterownika głównego lokomotywy poprzez prostowniki i falowniki zasilające urządzenia pomocnicze, a kończąc na nowych pulpitach kabinowych. Oczywiście modernizacja to również odświeżenie wyglądu lokomotywy, nowe malowanie, a czasem modyfikacja zabudowy.

Więcej o projekcie w artykule.

Autor:
Marcin Drozd
Kierownik Projektu / Specjalista Konstruktor      

Ta strona używa plików cookies