Modernizacja lokomotywy spalinowej
Enika w ramach modernizacji lokomotywy manewrowej SM42, dostarczyła zespół urządzeń energoelektronicznych i sterowania do modernizowanych spalinowych lokomotyw , manewrowych. W Enice zaprojektowano i wdrożono do produkcji system sterowania do lokomotywy spalinowej oparty na poniższych urządzeniach:
- sterownik główny lokomotywy ENI-PLC/DBC
- prostownik prądnicy głównej ENI-PP2000/DBC/2
- prostownik prądnicy pomocniczej ENI-PP100/DBC
- regulator wzbudzenia prądnicy głównej ENI-URP-2/DBC
- regulator wzbudzenia prądnicy pomocniczej ENI-URP
- falowniki pomocnicze do zasilania sprężarki, wentylatorów itd. ENI-FL40/DBC
- panele dotykowe na pulpity maszynisty ENI-PO1024/768/2
Skutkiem modernizacji jest mniejsze zużycie paliwa i materiałów eksploatacyjnych, oraz poprawa warunków pracy maszynisty. Pojazd został wyposażony w dodatkowe funkcjonalności np. system zdalnego sterowania oraz nowy system antypoślizgowy. Poprawiona została również widoczność z kokpitu oraz ergonomia miejsca pracy maszynisty. Komplety urządzeń do modernizacji lokomotyw spalinowych są systematycznie zamawiane i dostarczane do Tabor Dębica.
Szczegóły w artykule o Systemie do modernizacji lokomotyw spalinowych
fot. Artur Pękała